Bridges for Social Inclusion

Participating to Bridges for Social Inclusion project our school achieved the following objectives:

1.Increasing the involvement and participation of teachers, preschools, parents, kindergarten teachers. In result of this was to promote the European idea and values through Erasmus projects
2.Developing the professional competencies of the teachers involved in the project through the use of inclusive teaching strategies. We exchanged good practices among teachers from five different countries (Romania, Turkey, Bulgaria, Poland and Hungary)
3.We involved at least 90% of the total number of children in activities, focusing on fundamental rights, social inclusion and learning by doing
4.We acquired inspiration in order to promote new techniques and organizing seminars such as Emotional Intelligence to Preschool students and Fairy tale therapy.

Συμμετέχοντας στο έργο Bridges for Social Inclusion το σχολείο μας πέτυχε τους ακόλουθους στόχους:

1. Αύξηση της συμμετοχής και συμμετοχής των εκπαιδευτικών, των νηπιαγωγείων, των γονέων, των νηπιαγωγών. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η προώθηση της ευρωπαϊκής ιδέας και αξιών μέσω έργων Erasmus
2. Ανάπτυξη των επαγγελματικών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο έργο μέσω της χρήσης στρατηγικών χωρίς αποκλεισμούς διδασκαλίας. Ανταλλάξαμε καλές πρακτικές μεταξύ εκπαιδευτικών από πέντε διαφορετικές χώρες (Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Πολωνία και Ουγγαρία)
3. Συμμετείχαμε τουλάχιστον το 90% του συνολικού αριθμού παιδιών σε δραστηριότητες, εστιάζοντας στα θεμελιώδη δικαιώματα, την κοινωνική ένταξη και τη μάθηση μέσω
4.Αποκτήσαμε έμπνευση προκειμένου να προωθήσουμε νέες τεχνικές και να οργανώσουμε σεμινάρια όπως η Συναισθηματική Νοημοσύνη σε μαθητές προσχολικής ηλικίας και η θεραπεία παραμυθιών.